Program for uddelingen af BØFA prisen

Tirsdag d. 15. december overrækkes årets BØFA pris til Finn Wraae/Bookeater på Odense Bibliotek og I er alle sammen inviteret med til reception og derefter en teaterforestilling efterfulgt af et lækkert måltid på en af byens restauranter.

Programmet er:

16:30 Overrækkelse af pris og tale ved formanden for BØFA – der vil være lidt at skåle i.

17.15  Teaterforestillingen Om ikke at blive ædt….(http://www.gronnegadeteater.dk/forestilling/omikkeat/)

18.15   Spisning på restaurant mmoks

Tilmeldingsfrist d. 27/11, så hvis du gerne vil med så svar på mail (boefabestyrelse@gmail.com) senest fredag d. 27/11 kl 12

Uddeling af BØFA prisen

Et lille forskræp om at BØFA’s bestyrelse er ved at planlægge et fyraftens-arrangement for BØFA.-medlemmer i Odense d. 15. december ca kl. 16.

Vi skal uddele BØFA-prisen til Bookeater/Finn Wraa måske se noget godt børneteater og i hvert fald have noget lækkert at spise, som BØFA betaler.

Så sæt kryds i kalenderen nu, og så sender vi snarest mere info ud. Vi håber at se så mange af jer som muligt :o)

BØFA Prisen 2015

Så er vinderen af årets BØFA pris fundet.

Det blev Bookeater/Finn Wraa, der fik flest stemmer og dermed modtager BØFA prisen 2015.

Stort tillykke til ham og tak til alle, der stemte og nominerede.

De 3 nominerede til prisen var:

Bookeater/Finn Wraae Poulsen  – For arbejdet med at få børn og unge engageret i et online anmelderunivers.

Gratis Børnebøger – For arbejdet med at udbrede børnelitteratur på de platforme hvor børnene er, på en lettilgængelig måde?

Kid’s News – For arbejdet med at formidle nyheder til børn, på en respektfuld måde og ved at inddrage børnene som journalister.

Tid og sted for uddelingen følger når de sidste detaljer er på plads.

Referat fra Generalforsamlingen 2015

Kl.10.30-12.00: Generalforsamling i BØFA 18-04-2015

    • Punkt 1: Valg af dirigent Anne Christine blev valgt som dirigent Tenna Pedersen blev valgt som referent
    • Punkt 2: Bestyrelsens årsberetning og udtalelse fra de kritiske revisorer Formanden Malene Hansen fortalte om årenes højdepunkter bl.a.: BØFA bestyrelsens studietur til London BØFA pris 2014 – Lotte Lykke Simonsen Konference i Bologna 2014 Temadag BØFA pris 2015 – Rachel Röst Samarbejde med de andre faggrupper Velfungerende facebook side, men hjemmesiden har til gengæld været ramt af hackerangreb og trænger til at blive opdateret BØFA har blandet sig i den offentlige debat – bl.a. vedrørende diskussionen om mærkningen af børnebøger Bemærkninger fra de kritiske revisorer: Eneste bemærkning var ang. leje af Toldkammeret i forbindelse med Temadag, som de kritiske revisorer fandt, var meget høj, men det blev tydeliggjort på GF at lejen også dækkede forplejningen af deltagerne hele dagen. Derudover blev det specificeret at regninger bør betales det år de udstedes.
    • En deltager udtrykte ønske om at regnskab og budget sendes ud inden GF, eller lægges på hjemmeside, og det tages til efterretning
  • Punkt 3: Fremlæggelse af regnskabet v/revisor Henrik Gislum Ingen bemærkninger til det fremlagte regnskab, udover at BØFA har et stort indestående
  • Punkt 4: Indkomne forslag Ingen indkomne forslag
  • Punkt 5: Budgetforslag Der blev nævnt at vi kunne øge beløbet til BØFA-prisen, men det vil kræve en vedtægtsændring og derfor blev det en opfordring til den nye bestyrelse at få kigget på det ønske. Derudover var der en generel opfordring om at få brugt vores penge
  • Punkt 6: Forslag til vedtægtsændringer BF har lavet nye retningslinjer for forholdet mellem BF og faggrupperne, og de er taget til efterretning. De nye retningslinjer kan ses på BF’s hjemmeside.
  • Punkt 7: Forslag til kandidater til bestyrelsen Anne Gry Bodin – Hornbæk Bibliotek / Helsingør kommunes biblioteker Kian Kestler – Vallensbæk Bibliotek Anine Kaas – Aalborg Bibliotekerne Lars Rune Jørgensen – Christine Christensen – Allerød Biblioteker Tenna Pedersen – Ballerup Bibliotekerne
  • Punkt 8: Valg af stemmeudvalg Udgår
  • Punkt 9: Valg til bestyrelsen Alle kandidaterne blev valgt ind
  • Punkt 10: Valg af to kritiske revisorer og en suppleant Anne Overlund-Sørensen – Solrød Bibliotek Julie Arndrup – Københavns Biblioteker Bodil Annette Beck – Horsens Kommunes Biblioteker – suppleant
  • Punkt 11: Eventuelt Malene gjorde opmærksom på at der er netværksseminar d. 26. maj, for faggrupperne i BF – se mere på BF’s hjemmeside Det blev nævnt at bestyrelsen kunne inddrage andre i fodarbejdet fx omkring konferencer og store temadage, hvor der er meget arbejde
  • Tak for et godt møde og en spændende omvisning efterfølgende på museet

Årsrapport BØFA for 2013 Årsrapport BØFA for 2014